torsdag 20 augusti 2009

Kan man ens bryta snoppen?

Idag har jag varit hos läkaren, och sen på akuten, i 11 timmar, för att min rygg har ballat ur så att jag inte kan röra mig. Igen. Mycket smidigt. Men snälla mamma höll mig sällskap hela dagen och vi hade rätt skoj, sent ikväll var vi så trötta att vi fnissade i smyg åt ljuden från människor som hade ont, men bara åt dem som lät skojigt. Det var elakt men oundvikligt. Vi fnissade också åt en engelsktalande man som verkade ha brutit snoppen, han kved i alla fall och höll om den, medan en sköterska sa "Wait wait, så ska vi se här. Doctor come soon, come soon!"

Men nu har jag fått starka piller (hurra) så min plan är att bli bra i ryggen så att jag kan flyga på söndag, bada på måndag och vandra i bergen på torsdag.

Bern och alplandet, here I come!

2 kommentarer:

Marie sa...

Jo men dte är sant, man kan bryta den - en kompis som är sjuksköterska kom hem och berättade om en sådan patient för ett par veckor sedan. Galet.
Vilken fin blogg du har förresten :)
hälsar Klasskamrat Marie

Johanna sa...

Haha, ja galet var ordet. Jag har sett något om det på Greys Anatomy.. :)

Tack så mycket! Hoppas allt är bra med dig och att du haft/har en skön sommar! kram.