tisdag 9 juni 2009

för vi har tagit... exaamen!


Det är svårt att tro att hela journalistutbildningen redan är klar när jag tänker på hur vi alla satt nervösa och skrev antagningsprov på Sprängkullsgatan i december -06. Men nu är den finito. Vi är färdiga journalister som ska ut i arbetslivet och bli vuxna på riktigt och det känns roligt men också lite sorgligt. Helst vill man ju plugga alltid.
Examensdagen i fredags blev i alla fall allt vi hade hoppats på; i skolan bjöds det champagne, vin och jordgubbar och lärarna hade förbrett ett roligt quiz och ansträngt sig. Vi fick fina ganska oseriösa diplom också som data-Heiki hade gjort. Det kändes fint.

På kvällen var vi symboliskt nog där vi en gång hade den allra första tentafesten; hemma i rivningshuset på Guldheden hos Christopher Friman. Klassens allra bästa fixare hade varit där och satt upp ballonger (vad bra ni är), alla tog med mat (Malins och Björns paj var oförglömlig), dansgolvet var tätbefolkat nästan hela tiden, Chris lärde sig att hans köksskåp går att stänga och altanen rasade inte ihop. Den höll faktiskt ända fram till morgonen, då fåglarna började låta, himlen blev ljus igen och vi fortfarande satt kvar.

En sån kväll var det.

En sån som aldrig vill ta slut. Men till slut var den tvungen att göra det. Jag och David har bilat till Schweiz och Bern och vi drog tidigt i lördags, så tidigt att jag aldrig ens hann gå och lägga mig. Det blev med andra ord precis som jag hade tänkt mig.













1 kommentar:

Johanna sa...

Ännu fler bilder finns på

http://www.facebook.com/home.php#/album.php?aid=115385&id=562468972