torsdag 7 maj 2009

"Intressant men inte smashing"

Jag måste faktiskt helt och håller kopiera det blogginlägg Wiman skrev igår nyss, allra mest för att jag vill ha det kvar och minnas hur det var att skriva exjobb. Om skrivkrampen, trögheten, tvivlet och koncentrationsvvårigheterna ;). Johanna har nämligen listat alla sms som jag skrev till henne under gårdagen, och det blev ganska många. Jag kopierar nedan hela inlägget från Johannas blogg:


Sms från Johanna i dag 6 maj. Kronologisk ordning.

8.06
Fy, det ösregnar. Vi ska inte ringa tidningar hemifrån i stället? Eller möjligen i morrn i skolan? ;) det var bara en tanke när jag såg regnet.

8.22
Jag ångrar mig. Ses i skolan 9!

(Mellan 9.20 och 12.30 är jag och Johanna med varandra)

14.40
Hej snyggo. Har du med något "vi" i repet?

14.44
Samma! Just nu står det ett sånt på ett ställe, på de andra har jag lyckats undvika. Svårt ibland! Men där tyckte jag att det passade. Handlade om att det "slog oss" att Sanele inte ler. Kontrasten blev större med ett jag men det är jättelätt att undvika om så behövs. Hm. Vad tycker du?

14.47
Ja, det blir bra! Jag försöker undvika det så långt det går så ser vi sen. Ja, verkligen hästjobb. Nu har jag snart 13.

15.33
Paus.Tetris. Världsrekord typ: 808 423 poäng!

15.48
:) Du, jag sa ju till den där Hanna på Två Dagar att jag skulle maila. Tror du det ser konstigt ut om jag väntar en vecka? Ska jag slänga iväg ett mail nu?

15.52
Ut och gå med dig! man behöver pauser.

16.13
Haha... Vår presentation av aidsrepet var verkligen hemskt. Jag har försökt göra om. Orkar du läsa och tycka? Det är kortare nu.

17.32
Haha.. I inredningsprogram på tv: "mm... jag gillar det här temat, det är mycket färg, det är länder som Marocko, Indien.. Istanbul. Den typen av länder".

18.02
Hej söt. har du hunnit kolla på mailet än?

18.19
Jag skriver svar nu, tack :-*

20.17
Ah, jag är helt slut. Trots att jag jobbar jättemycket känns det som att texten ser likadan ut som för 5 timmar sen!

20.19
Mm, jag med. Allt känns "mm, intressant men inte smashing".

20.24
Nej, fan, jag måste pilla vidare lite.. Kan ju inte skriva nåt i helgen. Åh, vad tråkigt, jag ville gärna! Mitt rep är fortf knappt 15, men lite lite bättre sammanhängande än igår. Gud, jag är nervös för att låta dig se... haha.

20.25
Ämne: Kom hit innan Svanen om du får panik där borta: Medd.:)

20.39
Svensk översättning av ordet hospice: "sjukhus eller vårdhem för personer med obotlig sjukdom". Smidigt, jag kör nog på hospice. Haha.

20.45
Inte omöjligt att jag hänger på:) det lockar! Men jag ska försöka vara duktig och jobba bort några röda fält;). Är det du och Johannesson? Puss!

Inga kommentarer: