tisdag 13 januari 2009

Tetrisomaaanniiiaaa.


Ärligt talat. Jag faktiskt så jävla bra på tetris. Jag utmärker mig definitivt inte på andra datorspel, men här känner jag mig oslagbar och det hade kunnat stå under "oanade talanger" på mitt CV. Mitt självförtroende kan ha hjälpts upp en smula av att mitt rekord är 1300 % bättre än Davids (och det är inte en överdrift ens), men tetrisskillsen har jag haft med mig sedan barnsben då jag såg tetrisbrickor i huvudet när jag blundade.


. Spela nu, och skriv ert rekord! Sen ska jag stajla med mitt.
(Svårt pinsamt nu om ni skulle vara bättre än jag efter detta ytterst ödmjuka inlägg...)

10 kommentarer:

Anonym sa...

12497.

Fan vad kul det är med Tetris ändå!

Anonym sa...

Okej. Jag kunde inte lämna det så lätt.

Jag slog nyss nästan sönder tangentbordet, när ena piltangenten hängde sig. Då var jag på 22 000 poäng.

Jag borde verkligen sova.

Anonym sa...

Gjorde några nya försök nu på morgonen. Mitt bästa blev 29 340. Och även om det säkert går att putsa med lite mer träning, tror jag inte att jag får så jättemycket högre än så.

Går helt enkelt för fort för att jag ska hinna med efter det.

Nu ska jag iväg på ett studiebesök i TV-huset. Tjing!

Johanna sa...

haha, visst är det beroendeframkallande? Och skoj!

Komigen nu fler personer. :)

Anonym sa...

jag vill, men tä'nker inte börja eftersom jag sitter här och "bara kollar litegrann påinternet innan jag sätter igång med plugget". Tentan du vet. men efter fredag så! Tetris är kul men jag är inte så bra... får se exakt hur dålig... kanske i helgen =) Puss!

Johanna sa...

haha jag förstår dig. man fastnar! :) Jag håller lite till på det så kan du köra tetris efter din tenta. Lycka till med den förresten.

Anonym sa...

shanks ;)

Anonym sa...

Jag är sjukt dålig på alla sådana där spel så det är tyvärr ingen idé för mig. Du lär klå mig anytime...

Anonym sa...

Oj, jag måste ha slagit nytt distriktsrekord. Det finns inget enkelt sätt att säga hur många poäng jag fick, men jag fick tre sådana här: http://en.wikipedia.org/wiki/Googolplex

Bara tur.

Johanna sa...

Björn: så oväntat :)

Nicole: nu har du fått hela helgen på dig!

Kan tilläggas också att David slagit sitt förra rekord på 32.000 och nu är uppe i 56.000.