lördag 30 augusti 2008

En lerig grässlänt och ett guldkuvert.

Åh, ljuvliga helg. Det är så ljuvligt att jag nästan skulle kunna kyssa helgen, om det gick. Veckan har varit blandad, på ett bra sätt. Nån dag satt jag i telefon precis hela dagen, någon dag åt jag abnormt många påsar Ahlgrens bilar med min kollega R.H, och någon dag stod jag på en grässlänt vid Arlanda och väntade på en jumbojet som skulle byggas om till hostel. Alla journalister kände varandra, det blåste väldigt mycket och jag hade inget hårband. Men vi fick smörgåstårta så det var ganska skoj. Jag haffade en Scanpixfotograf och fick skjuts "hem" igen efteråt och det kändes som världens lyx för jag hade åkt taxi dit och var inte alls sugen på att springa runt och leta efter en flygtåg.

Och just det ja. Vi var på firmafest i torsdags på ett ställe som heter Hotellet, på Östermalm. Ty
dligen nummer 67 på en lista över de 100 bästa barerna i hela världen. Låter verkligen piffigt värre! Och sen var det ju fint också. På DN har de inte haft firmafest på två år, och dagarna innan delades det ut guldglittriga kuvert med snirkliga silverbokstäver i allas postfack. Över 400 personer var på plats och åt av en helt fantastiskt god buffé innan de rockade loss till piffig musik a ´la moderniserad Depeche Mode. Några blev sura när maten tillfälligt tog slut och det kändes ju som ett ganska märkligt beteende tyckte vi, som själva sippade på våra gratisdrinkar och var överförtjusta över att det fanns TVÅ olika efterrätter att välja mellan.

Sen var arbetsveckan slut. Igår beställde vi hemkörd pizza och hade filmkväll och nu ska jag och Diggi gå och simma.

5 kommentarer:

Anonym sa...

http://journaliststudenten.blogg.se/images/2008/jag-o-prinsen_16207957.jpg

Den där kan ni andra praktikanter suga på ett tag!

Du var för övrigt grym på radion i somras. Vet inte om jag sa det när vi sågs i Gbg?

Johanna sa...

Tack! Vad skoj att du lyssnat.

Nu har jag hittat till din blogg. Den ser väldigt layoutad ut, snyggt.

Anonym sa...

Tackar!

Hoppas ni har det bra på DN alla förresten. Men det låter så på det du skrivit iaf. Schysst med egen mobiltelefon, det har inte jag fått.

Har Jonas varit något på tv än förresten? Har inte sett till honom.

Johanna sa...

jo, han har haft ett inslag, nån gång förra veckan. vi satt uppradade framför tv:n här och tittade :).

Det är så spännande att vart man än vänder sig i medievärlden nu för tiden, ser man något som nån i klassen skrivit eller gjort. Lite tufft. Hoppas du trivs på din praktik. Emma hälsade på här häromdan och hon sa att ni korresponderade mycket =)

Anonym sa...

haha ja det blir en del internmejl. :-)