söndag 11 maj 2008

En naken man och lite grillad haloumi

Ordet tjejkväll är ju ohyggligt fjantigt, men innebörden av det är raka motsatsen! Ikväll var Johanna, Emma, Evelina, Ebba, Natalie, Hanna, Angelica, Åsa och Lisa här och grillade. Alldeles väldigt trevligt. Det konstigaste med kvällen var att Johanna, efter att ha lämnat picknickfilten för att springa upp i min lägenhet och kissa, svär på att hon såg min manliga medelålders granne naken i trappuppgången. Hon skådade hur en naken ryggtavla med tillhörande stjärt och lår kilade in i lägenheten och drog igen dörren efter sig. Oerhört intressant. Jag har märkliga grannar verkar det som.Och då har jag ändå inte berättat om den märkligaste av dem alla men det ska jag göra snart. Hon förtjänar dock ett alldeles eget inlägg, tro mig.

Nåväl, det bästa med dagen och kvällen idag var förstås att det är så sommarvarmt och soligt och underbart. Någon sa att det hela tar slut på måndag så jag har för avsikt att ligga på innergården i bikini hela förmiddagen i morgon också, för att passa på liksom. Jag tänker få skitbruna fötter, och minst 10 solfräknar på näsan.



Igår var jag och Johanna förresten på Röda Sten eftersom Johannas Eriks Samtidigt Som hade Releasekalas för sin nya EP. Det var fint som snus och vi hade kul och kände oss lagom mycket som gamla kärringar när vi
1. ojade oss över slagsmålet som utbröt bland publiken under spelningen (seriöst, hur ofta är folk pinsamma nog att bli fulla och slåss?! Nej, just det)
2. ojade oss över att det var så hög ljudvolym på musiken efter själva spelningen och så kyligt på altanen på utsidan, att vi hängde inne på toan där det var varmt och prat-volymigt.
3. redan klockan ett kände "åh det här är jätteskoj, men man vill ju lite, lite hellre gå hem och äta kvällsmat och somna i sin säng och inte gå vidare och dricka fler öl. Så vi gjorde det. Gick hem. Nöjda och glada och alldeles lagom tantiga.

Förresten har GP tydligen publicerat en bild jag tagit av/åt Samtidigt Som. (Naturligtvis är det inte mobilkamerabilden här ovan dock) Visst borde GP betala mig då? Eller? Vilken oerhört kunnig frilansperson jag är :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad trevligt det ser ut!! Och finfint at din bild publicerats! 1000 spänn minst.

Johanna sa...

Jo man tycker ju det. Men så funkar det nog tyvärr inte. Samtidigt Som använder den nog som pressbild = GP får publicera den gratis. Tror jag. Nåja.