onsdag 2 april 2008

Press i pressen.

Idag har jag varit på praktikintervju på GP, och sedan varit programledare i direktsänd TV. Rätt mycket stress för en och samma dag, men det var väldigt skoj. Jag trodde att jag skulle bli nervös inför sändningen men det blev jag absolut inte, kanske för att min programledarkollega Erik var så cool. Vi genomförde en bra sändning allihop och det var himla skoj!

Snart är 4 veckors TV-sända nyheter över och det ska bli lite skönt. Men det är faktiskt kul att få göra något i skolan som ändå är "på riktigt" (även om Öppna Kanalen kanske inte ska kallas "riktig"... en kanal som oftast kapas av religiösa galningar och som trots att de når 250.000 hushåll förmodligen inte har särskilt många tittare).

Nåja, våra nyhetsprogram är ju bra i alla fall. Hehe.

Vad gäller GP är det ju jättekul att vara kallad på intervju, men de andra tre som hittills också blivit det är helt otroligt duktiga och jag tror att vi har ungefär samma chans allihop, att knipa en av de två praktikplatser som finns. Det känns skönt att konkurrera med så bra folk ändå, då blir man ju inte lika knäckt om det blir ett nej. Det som talar till min fördel är definitivt att jag varit på Utland på kortpraktiken och att det gick så bra där. Det som talar till min nackdel är nästan samma sak: de vill eg inte ha nån som är så nischad på utrikes eftersom de i princip aldrig nyrekryterar till den redaktionen. En tjänst var 10:e år, och då brukar det gå till någon medelålders man som jobbat som korre och med utrikesjournalistik i ungefär trettio år. Där är man ju körd. Jag hoppas att de på GP förstår att jag såklart KAN tänka mig lokaljournalistik också, och att de väger in att jag faktiskt fick skitmycket eget ansvar på Utland.

Hjälp. Lite nervös är jag nog.

1 kommentar:

Söder sa...

Lycka till för faa-aa-n!! Det hade vart gatt om du va kvar i Göteborg så sett! Hejdu