torsdag 24 april 2008

Nästan sommar

När det är sol och sommarvärme ute är det ju inte helt vältimat att sitta inne i ett redigeringsrum hela dagarna och redigera en dokumentär. Men igår lyckades jag i alla fall njuta ordentligt av eftermiddagssolen. Först var jag, Nat, Emma och Ebba på Coffee Dream och sedan drack jag och David vin (som heter Tall Horse men som har en giraff på etiketten, bara som en parentes) på en rödrutig filt vid näckrosdammen och spelade Jakten på den Försvunna Diamanten. Livet har sina goda stunder. Åh, vad jag önskar att jag inte just citerade ett stort multinationellt företag. Nåja, det är nästan sommar och alla är glada!







4 kommentarer:

David Jansson sa...

Tjena fondväggen!

Jag har glömt att berätta en sak om den rödvitrutiga filten. Den är en mördare. Nu har jag bara fyra vinglas, jämnt och bra. :)

Ann sa...

Oh my God! Det finns ett uttryck, sängkammarblick, som nu har fått sig ett ansikte i David Jansson. "Att kasta sin skugga över någon/något" kan han kanske också foga till sin lista? Hihi.

Johanna sa...

nej, är det sant!? gud så dumt.. Vi som lindade in glasen så bra. Dumma filtjävel.

David Jansson sa...

Symboliskt skuggar sjuttonkampsledaren sjuttonkampsickeledaren. Det är så snyggt av mig.

Sen finns det "jag-har-just-sett-Jack-Nicholsons-karaktär-i-The Shining"-blicken. Har någon sett den någon gång? Höhö.