lördag 19 januari 2008

Things as they are

Jag har ju tidigare skrivit om min förkärlek för såna där fantastiska böcker man vill ha men sällan unnar sig. Jag älskar verkligen att sätta mig i en djup fåtölj i en bokhandel och bara bläddra i alla fantastiska och coola fotoböcker. Och tänka att jag vill ha dem allihop. Och jag vill köpa såna där smala hyllor så att man kan ha böckerna på väggen hemma så att de syns och så att man kan titta på dem. Sådana böcker är det jag älskar.
Den senaste i raden är en bok jag gått och fingrat på länge; en snygg, intressant och grym bok som jag verkligen, verkligen ville ha.
I går fick jag en present, av D, för att det gått så bra på praktiken. Och i det silvriga paketet låg just precis den boken.

"Things as they are -World Press Photo"


Jag vill liksom ta på det snygga omslaget hela tiden och bläddra i den fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

i know! fråga johanna, så kan hon med all säkerhet intyga hur jag alltid tjatar om hur hemtrevligt och bra det blir av att inreda med böcker! :D idén med smala hyllor så att man kan skylta lite med bokhyllans stoltheter tror jag stenhårt på! :D

Johanna sa...

så rätt, så rätt.