söndag 9 december 2007

A-rotation

Min bror har varit här, och uppdaterat mig lite om hur det går med skivinspelningen och allt jox inför skivsläppet. Det går satans bra, tydligen. Jag blev alldeles till mig när jag såg den här radio-listan där de listar vilka låtar som fått a-rotation (dvs spelas en gång varannan timme) och vilka som har B- och C-rotation. Bland banden som spelas lika ofta som Oblique finns bland annat Arctic Monkeys. Bland banden/artisterna som spelas mer sällan än Oblique finns Bloc Party, Jens Lekman, Gwen Stefani, Stereophonics, Kapten Röd m.fl, m.fl.
Lotsa STIM-stash Im telling you. (Bilden är väldigt klickvänlig)

Sen vill myspace.com göra massa reklam för dem på myspace startsida inför skivsläppet, också grymt.

Tror ni att jag är världens stoltaste syster? Tror ni det? Ha?




4 kommentarer:

Anonym sa...

det var det värsta! faan va tufft. gratulerar den stolta storasystern. du, jag tror jag precis började blogga igen. vet inte riktigt varför, och antagligen kommer jag inte hinna med det, men nu måste du gå in och kommentera för att uppmuntra mig. vill du komma och se mitt band på tisdag? kvinnofolk kl.20. puss!

Johanna sa...

tjena lollo. skoj! jag ska verkligen gå in och läsa :)

jag kan tyvärr inte på tisdag, har julbord med emil och dem.. men lycka till!

Johanna sa...

hm, jag har glömt adressen. haha. länka!

Anonym sa...

åh grattis anders.. genom dig nu då... får ju bli så..jag skulle också vara ärldens stoltaste syster och det har du ju all anledning att vara också!!