tisdag 13 november 2007

Sista veckan på sunflowerstreet

Vi har bestämt att Johan ska bo kvar här. Det gjorde vi redan i lördags. Både ville att den andre skulle få lägenheten, men jag insisterade på att få vara den som låter honom bo kvar.. Det känns bra, och rätt, och allt sånt. Så nu bor jag min sista vecka på sunflowerstreet. Ensam.

Men nu måste jag alltså ta tag i två saker:
1. Hitta en lägenhet.
2. Packa alla mina saker.

Eftersom jag inte har en aning om hur man hittar en lägenhet (och tänker hitta en perfekt, fin, mysig, lagom dyr, lagom stor, lagom charmig lägenhet i en härlig del av stan, där jag kan flytta in jättesnart) börjar jag med punkt 2.

Så nu ska jag packa lite. Jag börjar med böcker. De har så bra form för att ligga i lådor.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe mycket bra gumman. Böcker är bra på alla möjliga sätt. sen eftersom boklådorna är så tunga så känns det verkligen som om man har kommit någon vart med paclkandet också. Jag har flyttatr mycket, jag vet. boklådorna är gedigna som fan.

Ann sa...

Du kommer säkert hitta något bra. Mitt tips är att inte nöja sig med första bästa. Eller om man måste, nöja sig med första bästa för att sedan leta vidare som en liten blå vid en tid då det inte är så poppis att flytta, typ mars. Jag kollade en lägenhet idag, på Andra Lång. Den var fin men bara 1 garderob! Vart ska jag göra av min walk in-closet och alla kläder i min vanliga garderob och i de två flyttkartongerna i förrådet?

Johanna sa...

haha... du får leta vidare. snart dyker den upp -drömlägenheten!

jag vill också ha en walk in closet. jävul vad gött.

Anonym sa...

Backa är förjävla fint och trevligt. Här står massa med inte speciellt dyra lägenheter som är ganska stora alldeles tomma. Det är galet, helt oförståeligt. Alltså: vad gäller lägenhetssökandet så borde det inte vara så svårt för dig att komma till skott.

I den här delen av stan menar vi den sista meningen bokstavligt...