fredag 16 november 2007

Kärt återseende eller "Att göra sig en macka".

Jag är ett stort fan av mackor. Mackor är så sjukt gott. Jag är dessutom väldigt bra på att göra mackor, kanske bäst i världen, och alla som någonsin fått prova en håller med. Jag slår vad om att mina mackor är godare än alla smörgåsar i Lasses bok [bilden]. Min nuvarande favoritmacka är:

bröd + keso + avocado + rödlök + fetaost + citronpeppar + salt


Galet gott. Eftersom jag äter ovan nämnda macka minst en gång om dagen har jag av någon anledning glömt min gamla favorit, nämligen den här!:


bröd + ost + champinjoner + rödlök + fetaost + oregano + salt (och sen in i micron tills osten smält)


Jag har inte gjort den på evigheter, men jag kom just att tänka på den, och hade alla ingredienser hemma. Hurraa!! Hurraa! Som ni alla nu förstår är rödlök, fetaost och salt nyckeln till allt som är vackert här på jorden. Jag överdriver endast marginellt.

3 kommentarer:

Johanna sa...

I lördags fick fröken Wiman smaka mina härliga mackor när hon kom på besök. Hon älskade dem ;)

Ann sa...

Vad är egentligen en "macka"? Har aldrig fattat det där. I värmland säger vi smörgås. punkt.

Johanna sa...

nej nej. macka.

smörgås är för mig en macka som bara innehåller ett pålägg, tex ost eller skinka.

en macka är så mycket mer, på nåt sät.. :)