torsdag 4 oktober 2007

Im soo excited, I just can´t hide it

Nu ska jag köpa ny kamera!* Det pirrar i magen av förtjusning! Jag har nästan bestämt mig, och det blir nog en Nikon D80, vilket jag egentligen lutat åt hela tiden. Jag är så glad så glad, som den gladaste flickan i hela världen är jag. (med Ika i Rutan-röst)
På en fest jag var på för ett tag sen hade en tjej med sig en D80 med fast optik och jag kunde verkligen inte slita blicken från den. Till slut frågade hon om jag ville hålla i den, ungefär som ett spädbarn. Det ville jag. Den var fantastisk. Jag ville klappa på den. I det ögonblicket blev jag kär i Nikon D80. [Men inte på ett sexuellt sätt. Tidigare idag såg jag ett TV-inslag* med en kvinna som var kär i Berlinmuren. På ett sexuellt sätt. Det var väldigt märkligt faktiskt.]

Har ni ätit kanelbullar idag? Det är ju kanelbullens dag. Jag tycker att alla dagar som ger budskapet "idag MÅSTE du äta nåt göttigt fast det är onyttigt annars är du en jättedålig människa" är bra dagar. Kalasbra dagar.
Nu ska jag äta kanelbulle nummer två.

* Tidigare hade jag bl.a en Nikon D70, som tillsammans med en hel massa annat blev stulet i somras i Indonesien.
*2 Med Filip och Fredrik såklart. Vilka annars?

3 kommentarer:

Laani sa...

Hej Hej!

I remembered that you had a blog happening, so i went and tried to have a look, and then i remembered that it was all in Swedish! Nice photos though!

Mel xx

Johanna sa...

haha, hi gorgeous!

well yeah, its is swedish unfortunately.. thanks for the comment anyways.
I have to visit yours though! I´ve lost all my "favourite-links" so Im happy you reminded me to read your blog again ;)

Puss och kram! Take care sweetcheeks.

Anonym sa...

Ja hallå. Jag vill också ha en fin kamera. Jag/vi har en hyfsad, klassisk dass-digital som endast håller omkring 32 bilder i taget. Usch och fy. Ja men trevlig helg då.

p.s Jag skulle aldrig kunna bli kär i en kamera, i en marabou dukat kanske, men inte en kamera. d.s