tisdag 2 oktober 2007

Bradagbradagbradag

Redan i morse när jag för ovanlighetens skull inte behövde springa till spårvagnen, förstod jag att det skulle bli en bra dag. Jag hann till och med köpa en banan och käka på vägen, och jag hade tid att rota fram ett par gamla converse som var de enda skorna som inte alldeles skar sig mot mysbrallorna jag i all bekvämlighet dragit på mig. Och intuitionen stämde; det BLEV verkligen en strålande dag!

1) Skoldagen var grym, i den här delkursen jobbar vi med redigering, foto, bildhantering och annat jätteskojigt.

2) Det ser ljust ut för chanserna att få praktik på GP.

3) Över 80 pers anmälde intresse till en fotokurs med en frilansfotograf som heter Per Hanstorp. Det fanns 24 platser, och de lottade. Både jag och Wiman kom med! Lycka, lycka.

4) Ikväll ska min "idol" Magnus Linton (han som skrivit "Americanos") föreläsa på Världskulturmuséet, om Colombia och Bolivia. Jag är jättepeppad och det ska bli hur intressant som helst. Yeyy!

EDIT; klockan 23.15
5) ...och när jag kom hem från Lintonföreläsningen (som var så fantastiskt bra att jag måste skriva mer om den senare istället) hade J lagat världens godaste kyckling-, ost- och basilikapaj, och laddat ner det nyaste Prison Break-avsnittet. Livet ler mot mig idag.

4 kommentarer:

Björn sa...

Låter helt underbart! The Law Of Attraction funkar även i Göteborg, alltså ;D
Ha det bäst, Johanna!!

Le Tokbiff Total sa...

Bland det mest irriterande och härligt fördomsinfriande i Sydamerika är britter och jänkare som benämner Colombia som Columbia... vilket är ett universitet i NY!! inte ett land i Sydamerika.

Riktigt bra föreläsning.

Johanna sa...

lite roligt är det tvärtom; när folk tror att DC i "washington dc" betyder "district of colombia"

Fast det är ju alltid roligare att gnälla på amerikanerna, såklart. I totally agree.

Ja, sjukt intressant föreläsning. Kommer nog ett inlägg om detta :)

Anonym sa...

Gud så härligt!!!