fredag 19 oktober 2007

Alla goda ting är tre. Och döden.

Idag har jag gjort tre saker:

1. Fotat en kyrkogård åt Jonas döden-reportage.

2. Spelat biljard med/mot David.

3. Tittat på en innebandymatch.


Jag måste börja med att berätta det som jag är alldeles mest förtjust över. Det är att jag -trots min ställning som underhund- vann över David i biljard. Jag vann. Så otippat, och så härligt. Det var bäst av tre matcher, och jag började med att skjuta i åttan i ett hål det allra första jag gjorde i första matchen. Men sen vann jag de två kommande matcherna! (och efter själva tävlingen vann D två matcher, med liten marginal kan tilläggas, men det räknades som sagt inte).

Jag som trodde att jag var sämst i hela världen på biljard. Jag är alltså bara näst sämst. Det är stort.


Såhär blev kyrkogårdsbilderna: (Tyck gärna till! Bilderna är omgjorda till klickbart format och jag blir glad för alla synpunkter)







3 kommentarer:

Björn sa...

Jag gillar 2 & 5 (är inte å förtjust i kyrkogårdar och det finns ju inget speciellt att se, men korset på 5 är överaskande och 2:ans budskap pregnant...

Johanna sa...

Jag tycker bäst om ettan tror jag (som ju inte visar så mycket kyrkogård över huvud taget eg) och tvåan. Skylten är trots allt rätt häftig/läskig och berör oundvikligen.

Sen tycker jag om skarpa skuggor och starka kontraster. Mörk skugga vs sol, bruna löv vs de gröna, "döden" vs solen/livet..

Anonym sa...

"tänk på döden"-porten är min absoluta favorit i hela stan. Det känns som någon slags bisarr humor och får mig alltid att associera till Yrrol (har jag för mig att det är) med han som spelar schack mot döden (som väl dessutom är en parodi på något annat...)