måndag 3 september 2007

Pokermåndag

Pokermåndagarna är tillbaka! Eller måndagspokern, om man så vill. Vår tidigare värd har flyttat utomstäders och tjusiga Per har tagit på sig uppdraget för att föra traditionen vidare. Kvällens tema är nostalgi och melankoli. Det känns härligt med en måndag med ett upplägg jag känner igen; korpfotboll och poker. Fantastiskt bra.

Veckans skrivuppgift i skolan går ut på att gå på en rättegång och använda den för att illustrera ett större samhälleligt problem. Vi gjorde alla vårt bästa idag för att se journalistiska och smarta ut när vi efteråt skulle ställa oviktiga frågor till viktiga advokater, åklagare och domare.
Domaren såg ut att vara 27 år och undrandes över hur sjutton han hamnade där längst upp i mitten. En äldre dam som vittnade tackade nej till ersättning för hon "ändå skulle på rean", ett kul citat som förgyllde minst en halv av de 40 annars ganska torra minutrarna.
Efteråt kände jag och mina journalistvänner att man ju lika gärna kan ringa de viktiga och fråga saker i efterhand, så vi satte oss och fikade i solen i stället. I ett par timmar.
Oh, how I love being a student.

UPPDATERING: Klockan är 02.04 och jag är hemma från pokern. Björn vann första omgången, och jag vann andra =) Yes! Ekonimiskt plus och än viktigare; totalt ligger jag nu tvåa i tabellen. Känns mycket bra. Och det är så kul att måndagarna är en av veckans roligaste dagar nu igen.

1 kommentar:

Björn sa...

Grattis, Johanna!