söndag 23 september 2007

Everythings falling apart

I fredags, i Lund, innan vi gick ut, misstänker jag att Nicole blev lite trött på mig.

Nic: Så, nu har vi allt va? Pengar, leg..?
Jag: Oj, leg. Behöver man det?
Nic: Eh, ja. (med en är du dum i hela huvudet-blick)
Jag: Jaha. Ehm. Grejjen är att jag lade mitt körkort nånstans. I somras. Sen vet jag inte riktigt vart det tog vägen. Men hemma är det aldrig nåt problem, tror du verkligen att alla måste visa leg?
Nic: Ja. Fan Johanna.

Fem minuter senare:

Nic: Har du kontanter?
Jag: Nej, alltså grejjen är att, eh, jag har inte det. Faktiskt. Fan.
Nic: Okej men ta med ditt Visa då.
Jag: Mm. Fast det har hänt nåt meckigt. Jag hittade inte min digipass innan vi åkte. Så jag kan inte föra över några pengar till Visakortet, och det är tomt nu.
Nic: Så du har inga pengar och inget fungerande kort? Nehej du. Bra att du sa det i tid.

Fem minuter senare, igen:

Nic: Glöm inte mobilen.
Jag: Den är ändå död. Laddaren pajjade imorse helt utan anledning.
Nic: Skojar du? Har du inget körkort, inga pengar, inget Visa och ingen mobil!?
Jag: Nope.
Nic: Tur att jag litar fullt på din förmåga att övertala folk.
Jag: Jamen herregud. Allt löser sig.

[
Jag ÄR faktiskt inte så ostrukturerad som det låter, och det är ju makalöst hur precis allting kan falera på samma gång. Men till saken hör ändå att vi hade en kalasrolig kväll och jag klarade mig ganska bra utan leg, pengar och telefon. Att komma in på klubben var inga som helst problem. Jag körde med mitt största leende och ett "Hej. Jag kommer från Göteborg. Jag är 23 år. Jag har inget leg med mig. Faktiskt. Så är det." Det gick hem. Ärlighet varar längst.]

Nu återstår dock mobilproblemet. Kan det hjälpa att byta laddaren? Ska jag köpa en ny mobil? Vilken ska man ha? Var är smartast att köpa den? Blir det billigast att köpa utan abbonemang eller med (och sen ändå använda sitt vanliga simkort, så länge mobilen inte är låst)? Hur dyr är en bra mobil nuförtiden? Hur dålig är en billig mobil nu för tiden? Och vem ska trösta knyttet?

7 kommentarer:

Johanna sa...

HJÄLP mig i mobildjungeln!

Björn sa...

Ericssom K800i med Memstick såklart
överhuvudtaget alltid Ericsson :D
Lycka till!!

Anonym sa...

Din blogg var rätt så intressant, och du verkar ha ett grymt härligt liv med all semester och så :D ajt peace /K.O

Johanna sa...

hej anonym!

Kul att du tycker att bloggen är "rätt så intressant" :) Det gör mig väldigt nöjd. Mer än så behöver man förhoppningsvis inte eftersträva att vara, haha.

Och jodå, ibland är mitt liv jättehärligt. Och ibland är det inte lika jättehärligt. Så som det är för alla, du vet.

Välkommen, och välkommen tillbaka.

Anonym sa...

jaa jag förstår :D men keep up the good work :D tacktack

Anonym sa...

hihi... lessen för min "du e dum i huvudet blick"... Men jag blev stressad! haha

Johanna sa...

hahaha ingen fara. det var väldigt förståeligt!

hej förresten, i morrn passerar jag din stad, när vi ska till Tyskland!

puss