lördag 4 augusti 2007

Jag hade vunnit i p3. Lätt.

I går när jag åkte till jobbet lyssnade jag på p3, där de hade en tävling om vem som har Sveriges roligaste sommarjobb. Jag tror faktiskt att jag hade vunnit. Mitt senaste arbetspass såg ut såhär:

(Det är f.ö. på Ågrenska, som är en lägerverksamhet för barn med olika typer av funktionshinder. Det ligger precis vid havet, på en egen liten ö. Idyll, minst sagt.)

15 - 15.30 Fikade med arbetslaget i solen.
15.30 - 16 Såg slutet av "Saving Private Ryan" med barnen, i vår egen biosal.
16 - 17 Låg i en soffa och läste en tidning.
17 - 18 Åt mat. Jättegod mat.
18 - 21 Åkte till stan och fikade i kvällssolen på Condeco, Linnégatan. Chokladmuffinsätande i kombination med att "kolla på folk". Sen köpte vi kopiösa mängder godis på "4 gott".
21-23. Internet. Kidsen såg på roliga you tube-klipp och jag satt vid en egen dator.
23 - 01. Fikade, hängde och snackade strunt. Fyra personal och ett barn.
01- 01.04 "Lade barnen", vilket tog 4 minuter. Max.

(Sov i källaren på jobbet. Vi brukar gå ner och basta vid havet också men inte just igår)

07 - 09 Gjorde absolut ingenting över huvud taget.
09 - 10 Åt jättemassa frukost från frukostbuffén.
10-12 Spelade spel ute i solen.
12-14 Låg och solade på en nybyggt jättefin terass precis vid havet. Barnen satt och snackade och lyssnade på mp3.
14-16 Satt på gräset och njöt av värmen, samt väntade på att få åka hem.


... och ja just det. Jag fick just en löneförhöjning med 10% :)

Inga kommentarer: