lördag 12 maj 2007

Schlage........n?


Ikväll är det som bekant eurovisionsschlagerfestivalen. Jag vet som vanligt inte vad låten heter men jag vet iaf att det är The Ark som representerar Sverige. Och det är ju lite kul. Och ska jag vara riktigt, riktigt ärlig är jag lite sugen på att kolla på festivalen, håna de kassa bidragen, förfasa mig över brudarnas fulporriga klädarrangemang och fnissa åt de falska toner som alltid kommer fram under ett par av bidragen.
N och M är här i helgen och vi ska gå ut ikväll, tillsammans med deras vänner från Lund som hängt med hit ett par dar. Och jag tror mig veta att åtminstone N vill se på schlagern av samma anledning som jag.

Men.

Herrarna vill inte det. Herrarna vägrar kolla schlager.
Vi får väl se vem som vinner. ;)

Edit: Det är hockey med idag ju! Hurra! Hemma hos oss är det jag som vill kolla hockey. Den andra hälften vägrar nog inte bara schlagern, utan hockeyn också..hehe. Tror jag. Så ännu mer spännande: vi får se vem som vinner kampen ikväll. Och så måste vi hitta en bar med TV.

Inga kommentarer: