tisdag 20 mars 2007

79 days and counting down

Yipeee!!

Efter några små om och men (en flyttad tenta mm) är det nu bokat, betalt och klart. Jag är nästan avundsjuk på mig själv! =)
Jag och J har två grymma resor framför oss nu. Om två veckor åker vi till Röda Havet och bor på liveaboard och dyker i en vecka, med Christer och hans glada dykgäng!

















Sen, i sommar, ska vi till Hongkong, Filippinerna, Indonesien och Singapore!


Vi börjar i Hongkong, där vi ska hälsa på Super-Si, Simon Hoare (ja, det uttalar Whore..höhö) som jag lärde känna (och reste med under 3 veckor) i centralamerika. Hans föräldrar är britter men han har bott i Hongkong i 25 år eller nåt. Han ska visa oss ALLT, bland annat den här utsikten:


Efter detta åker vi till Filippinerna, för dyk och fantastiska stränder...















...och sedan till Bali där vi ska vara i några veckor med Nicole och Martin. Slappa, sola, bli grymma på att surfa, resa runt lite och ha det gött!













Vi avslutar med ett par dagar i Singapore, och kommer hem lagom till brorsans födelsedag! Tror ni att jag är ressugen nu?!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Wow!!!! Snacka om härligt. Gud vad dyksjuk jag blir....

Ha det bäst!

Anonym sa...

ohh...snacka om avis..sita gången du reste va juh även jag med så...ohh träffa simon med..fy avis för bara d=)...hoppas allt e bra med dig, men klart d e , två grymma resor framför sig....=)..vill med!

Sara

dddd sa...

Jag blir iaf både ressugen OCH avis!!!! :O

Johanna sa...

=)

Jo, jag är rätt sugen med kan jag lova. Längtar ihjäl mig till måndag när alla skoluppgifter är inlämnade med på den här delkursen! Gud så skönt det ska bli.

linlasj sa...

Wow. Vilken REEEEEEEEEEEEEESA. Ha det så roligt. Ta det varligt bara.

mazuli sa...

Åååh. Kan du inte försöka smuggla med mig i din resväska?
Det kanske kan funka med en STOR väska. :D

Ha det gott.

natz sa...

åh va underbart! blir jätteavis nu ju... röda havet är verkligen härligt, var där för några år sen och dök. hade gärna följt med dig :)

Fröken Lund sa...

Nääää. Nu blir jag sådär sjukt avundsjuk igen!!

Hur har du råd, söta flickan? Själv har jag knappt råd med en 1-kronasresa till London.

Herregud vad jag också vill åka!!