fredag 9 februari 2007

Tokdans

Igår hade vi endagsredaktion på skolan. De supercoola (och inte alls läskiga) femteterminarna var redaktionsledning, och vi nya små beginners var reportrar. Jag fick först göra ett jobb om melofifestival-jippot i Nordstan. Jag kan ingenting om melodifestivalen. Ingenting. Men Jimmy Jansson uppträdde och jag hittade 4 fanatiska fans i 15-årsåldern att intervjua. Det var riktigt roligt. De sa kommentarer som "Jag skakar i hela kroppen", och gjorde verkligen det också, när Jimmy kramat om dem och tagit emot deras rosor och en kudde de sytt. How cute.

Skrev en rad andra saker med och trots stressen hela dagen var vi inte klara på skolan förrän kvart över elva. På kvällen. Sen gick vi till Valand (av alla ställen) och dansade i flera timmar. Tokdansade. Galet kul. Jag slogs hela kvällen av känslan "Gud vilken underbar klass jag har och GUD, igen, vad kul vi kommer ha de här åren."

Så sköna människor. Det är väldigt trevligt.

(Om någon av er läser detta; ta åt er. Ni är grymma.)

6 kommentarer:

Lill-Krizan sa...

Jag hade nog också skakat i hela kroppen om Jimmy Jansson försökt krama mig. Men inte av lycka.

Lisa sa...

Å, endagsredaktionen! Den övningen har jag också gjort på JMG. Vänta du tills du får göra Västfronten i tvåan. Eller vara chef i femman. Det är grejer det!

Frankie sa...

Det var du som ägde dansgolvet Johanna och vi andra stog ödmjukt runtomkring, smått chockerade av dina moves... ;)

Johanna sa...

haha hej marcus och välkommen hit. Jag som tyckte att du vann danstävligen med dina ursnygga moves.. ;)

...eller kanske martin och ann. De dansade trots allt gitterbugg. Mer klockrent blir det ju inte.

Silverfisken sa...

Har du läst nån psykologi? När man läser socialpsykologi om hur förhållandet mellan männsikor är i grupper lär man sig att alla gruppbildningar går genom samma faser. Ni är inne i den klassiska startfasen när man känner precis som du gör. Men det kommer att ändras. Believe me. Det gör alltid det. :-)

Johanna sa...

jo, jonas. jag vet. jag har läst lite psykologi.

men det gör det ju inte mindre härligt ändå... ;)