torsdag 15 februari 2007

Deadline

Äntligen.

Nu har jag lämnat in min spännande (nåja..) artikel om medelålders svenskars resvanor. :) Det blev klart till slut, tack gud. Det här med statistik kan vara hemskt krångligt. Jag är nog för matematiskt korrekt och vågar inte ändra någonting med risk att innebörden då inte ska bli exakt samma. Men man måste nog generalisera lite tror jag. För att det ska bli begripligt.

Ringde M igår för att få lite hjälp med detta; att omvandla siffrorna till ord utan att tappa bort sanningen på vägen. Men han var svimfärdig av feber, stackarn.

Ikväll blir det öl på Cheers. Kalas!

5 kommentarer:

natz sa...

tog mig precis en lite paus från statistikpluggandet för att vila ögonen på nåt annat, och så hamnar jag här. och vad läser jag.. statistik! jag tror det är meningen att jag ska få dåligt samvete för att jag inte pluggar tillräckligt. tillbaka till böckerna, bums!

Johanna sa...

Haha hjälp; förlåt!! Verkligen inte meningen!

Blir lite stolt för att du läser min blogg som "pausunderhållning". Tänka sig! ;)

Anonym sa...

Så impad. BRA gjort!!!!

Jag läste en statistikkurs för något år sedan och det var så svårt.

Kanske egentligen inte statistiken i sig, utan motivationen att vilja lära mig på riktigt fattades helt.

Dock så hade vi en föreläsare som brann för statistik och det smittade av sig på föreläsningar. Men inte sedan.

Jag somnar vid varje föredrag som har tabeller och diagram...

C sa...

ÖLKALAS! Trevligt :)

natz sa...

klart du ska vara stolt, smicker ska man alltid ta åt sig av :)