torsdag 8 februari 2007

7 minuter i 7 den 7e

Igår bjöds jag på korvmiddag hos min kompis C. Vi sågs på krogen i början av januari och konstaterade då lite på skämt att det var dags för den där fikan snart. Som vi pratat om sedan i somras. Eller förra. Liksom läge nu. Men vi är passed fika, tyckte C, och ville istället bjuda på vin och nåt ätbart hemma hos sig. I den fantastiska lägenheten. Vilket ju lät som en strålande ide. Vi bestämde där på krogen att detta skulle ske exakt en månad senare, dvs igår, den 7 februari, 7 minuter i 7 på kvällen. Dealen var att vi inte fick prata om det och påminna varandra en enda gång, inte ens när vi setts. Och om någon glömde av hela grejjen skulle den andre få hitta på ett straff.

Skrattade smått road åt mig själv morgonen efter och satte två påminnelsealarm på mobilen. Just in case. Och igår, 18.53 ringde jag på dörren till den fantastiska lägenheten och C stod och stekte grillspett med korv och körsbärstomater. Finfint. Han hade fått ställa in ett möte på jobbet, men en deal är en deal ju. Stiligt i alla fall.

Blev en trevlig kväll som avslutades med att vi hämtade upp Fransman och några till på Kungens. Och efter en löjligt snabb vända till Uppåt Framåt hamnade vi på Lokal. Drack ett par öl och bestämde att traditionen bör fortsätta och att jag ska bjuda igen, den 7 mars, 7 minuter i 7.

6 kommentarer:

C sa...

Så jäkla nice idé. Den ska jag testa någon gång!

Johanna sa...

Gör det! Mycket trevligt.
Kul också att man inte vet om det andra glömt eller inte. (Fast det är ju inte jättesvårt att komma ihåg).

Lill-Krizan sa...

Knäpp idé. Men roligt.

Jag ska nog ändå akta mig för att bestämma något liknande med någon av mina vänner. Har en tendens att glömma bort allt jag inte borde glömma bort. Lite otaktiskt, kan tyckas.

eff sa...

Är det förresten bara jag som tycker att webbadressen läses "lill-aj", ungefär som när man slår i tån litegrann fast inte så farligt. Ett lill-aj.

Vet ju att det är "lilla j", men läser "lill-aj". I förrgår var det ontsdag. Nä, usch.

Johanna sa...

eff;
haha, det har jag inte tänkt på! Men över huvud taget så är ju lilla J kanskr världens sämsta bloggnamn. Jag kom helt enkelt inte på något annat. Har alltid kallats Johanna, inga konstiga smeknamn, förutom att min pappa alltid säger "lilla J" till mig.
eh ja, det blev det namnet helt enkelt. Lill-aj var ju roligare, kanske. Men konstigare.

Fröken Lund sa...

Vilken rolig idé. Speciellt det där med att man får hitta på ett straff om den andre glömmer.