lördag 13 januari 2007

Tjuvlyssnat

Jag vet att alla redan känner till den här sidan. Men om någon av er ännu inte besökt den; gör det! Jag skrattar högt och hysterisk åt varje inlägg. 18 januari kommer de ut med en bok också. Den blir nog hemskt kul.

(citerat från Tjuvlyssnat!):
Tre män ~40 år, kommer fram till entrén. Den första mannen blir stoppad i dörren.
Vakten: Tyvärr gäller skjorta och slips på klubben ikväll.
Man 2 (strax bakom): Det är lugnt, han är med mig. Jag är företagare!

Man ~50 och kvinna ~45 är på väg till stan och pratar om vilka affärer de ska till.
Man: Clas Ohlson också, jag behöver ett skrivbordsunderlägg. Och en musmatta.
Kvinna: Ja.
Man: Fast musmattan kanske inte behövs?
Kvinna: Vad, tänker du använda skrivbordsunderlägget istället?
Man: Precis.
Kvinna: Det fungerar inte - det är helt olika ytor. Du behöver en musmatta för att kunna spamma.
Man: Oh.

"Busschaufför ~30 med troligen, afrikanskt ursprung sitter och trummar på biljettautomaten till reggae-musik i väntan på avgångstiden när en äldre dam ~70 kliver på bussen.
Dam: Går den här till sjukhuset?
Chaufför (leende) : Vet inte.
Dam: Eh, när avgår du då?
Chaufför (ännu mera leende): Vet inte.
Dam (kommer av sig, vet inte riktigt vad hon ska säga): Jaha...
Chaufför: Det är lugnt, hoppa på. Allt fixar sig."

Kvinna ~30 frågar kvinnlig apotekare angående ett dagen-efter-piller. Samma apotekare sätter sig sedan i kassan för att ta betalt efter att hon hjälpt kvinnan.
Apotekaren: Var det bra?
Kvinnan (studerandes på läkemedelskartongen): Ja absolut, det var jättebra, men du kan ju tänka dig hur min kille känner nu...
Apotekaren: Ursäkta, jag menar... var det BRA så?
Kvinnan (med extremt darrande röst): Jahaaa... eh, jo, ja det blir bra så...

En kille ~20 står och spanar in en något yngre, väldigt söt tjej i kön i kassan på videobutiken i Tomelilla. Han tittar rätt länge på henne innan han vänder sig om mot kassören igen och betalar. Efter ett tag vänder han sig mot tjejen igen.
Kille: Alltså är det du som luktar så gott?
Tjej: Ähum, bra fråga...
Kille (tittar på sina arbetskläder): Det är inte jag i alla fall. Men skulle inte jag kunna få ditt nummer så att jag kan få veta vad du har för parfym för jag tänkte köpa en parfym till min mormor men vet inte vad hon gillar, och ni verkar liksom ha ungefär samma stil.

Sjuksyster 1 ~25 till kollega: Har du ett limstift?
Sjukyster 2 ~ 50: Nej, det tror jag inte..
Sjuksyster 1: Kan man laga elektroniska saker med lim?
Sjuksyster 2: (förvånad): Nej, du får väl be en reparatör...
Sjuksyster 1: Orka!

Hiphoppare ~20 sitter och pratar med två tjejer
Hiphoppare: Alltså, jag ville döda henne, verkligen döda henne. Jag har aldrig varit så arg. (Är tyst ett tag.) Men sen fick jag en mycket bättre present.

Två tjejer ~20 sitter och pratar.
Tjej 1: Jag funderar på att gå med i "Planka"
Tjej 2: Vad är det?
Tjej 1 förklarar konceptet, att man betalar en medlemsavgift och sen får sina kollektivtrafiksböter betalda.
Tjej 2: Hur finasierar de det?
Tjej 1: Med medlemsavgiften så klart!
Tjej 2: Aha...
Tjej 1: Det är en sjukt stor organisation, den är typ statlig...

4 kommentarer:

Nicky sa...

Läste det som tjuvlyssnats i Tomelilla. Kändes lite konstigt eftersom det är här hemma. Nu kan jag inte släppa det, funderar hela tiden på om man känner den här killen, eller om man skulle letat upp honom och fråga hur han är funtad.

Han ska ju vara glad att det inte var mig han sa det till. Men som rubriken lyder, gränsen mellan att vara gullig och ren idioti är hårfin.

Trevlig helg!

Anonym sa...

hihihi, fasen vilken skön busschaffis. sån vill jag ha.

Anonym sa...

japp tjuvlyssnat ska man läsa. så man får garva lite. :)

Anonym sa...

hahaha fan va ball... jag skrattar. särsilt åt "Orka!" känns igen från någonstans... ;) miss u