torsdag 11 januari 2007

...och här kommer facit!

I början när alla gissade samma befarade jag att jag var den mest förutsägbara människan på jorden och helt oförmögen att ljuga. Så tack till er som svarade fel till slut ;)
(och grattis till alla er som svarade RÄTT, alltså: nummer FEM var ljug).

1. Jag har en gång suttit på den lilla flaket till en pickuptruck i 10 timmar tillsammans med 21 människor, ett traktordäck och en moped.
Ja, det var i Kambodja 2004. Vansinnigt trångt och hett, men roligt. Dammet gjorde att jag fick tvätta håret 7 gånger efteråt och snöt ut brun sörja ur näsan i en vecka. Oerhört sexigt.

2. Jag har haft denguefeber.
Stämmer dessvärre. Thailand 2004. Låg på sjukhus med dropp i en vecka och höll nästan på att stryka med.

3. Det finns en skola för funktionshindrade barn i norra Nicaragua som är uppkallad efter mig och min vän.
Long story men sann. Känns häftigt och roligt. Men också märkligt och inte minst fullkomligt ...bisarrt. Berättar mer en annan gång.

4. En gång tittade jag på en digital klocka som visade 22.23, och sa då "nej det är fel, den borde vara 22.22" varpå den gick tillbaka till 22.22.
Den här trodde jag att fler skulle välja som lögn. Men det är faktiskt sant. Och nej, jag såg inte fel. Hade inte trott på mina egna ögon men en till person, F, var med och ropade rakt ut "Men VA?! Hur visste du DET!?" innan jag ens hann säga något. Hon blev livrädd och pratar fortfarande om det när vi ses. Jag tror inte att det var övernaturligt alls men det var det -i särklass- sjukaste jag varit med om. Ever.

5. Jag har hoppat bungyjump från en bro.
Lögn. Har dock flugit skärmflygning =) Vill gärna testa fallskärmshoppning med, men inte bungyjump. Min granne gjorde det på sin möhippa, fastnade i linan som slet av hennes knä. Hon hängde i skinnet och musklerna. Var gipsad till höften på sitt bröllop. Så bungy? Tack men nej tack.

Taktiken var att ni skulle läsa och tänka "nu skriver hon massa detaljer för hon tror att vi kommer tro att hon skrivit det för att vi ska tro att det trots allt INTE är sant" och sedan säga att det är ljug. Funkade dock sådär ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oooo jag hade så rätt! :D

Anonym sa...

Du skulle skrivit "jag har hoppat bungyjump och slitit av ett knä" istället - då finns det en möjlighet att vi köpt det bland alla andra bisarra historier =)

Vi får se om jag någonsin avslöjar min lögn - jag har itne sett i några tävlingsregler att man är illa tvungen ;)

Johanna sa...

klagan: jajjamän! bra jobbat.

malin: haha sant. jag är kass på att ljuga verkligen. alltid varit! antar att det är bra också =)

åh, försök inte. du måste faktiskt berätta nu. speciellt du, med din spännande lista!

Anonym sa...

Aaaah, äntligen gissade jag rätt på något :) Men du verkar onekligen haft en del intressanta upplevelser. Jag var tvungen att klura rejält under långa stunder på jobbet för att komma på något.