onsdag 3 januari 2007

Check, check, check, check.

Det finns många fördelar med att bo i staden man kommer från. Men nackdelar också. Man kan ju inte åka hem på samma sätt. Och inte åka tillbaka bort därifrån igen. Över jul är i alla fall de flesta utomstäders studerande vännerna hemma i Göteborg, och självklart vill man hinna träffa dem alla. Fika. Luncha. Prata. Catch up.

Problemet är att det är så svårt att hinna med. Hur gärna man än vill och hur mycket man än längtat. Även om man tar "en om dan" blir det en väldigt flängande. Var därför mycket stolt igår när jag [i brist på ett bättre uttryck] bockade av hela 4 sådana "måste passa på att ses lite innan du drar hem alternativt börjar jobba igen-projekt".

14:00 Lunch med barndomsvän P. Har inte sett honom på hemskt länge. Vi åt thai. Pratade om min resa, om hans plugg. Och om att vi borde ses oftare.

15:30 Fika med barndomsvän K och hennes nya best-friend M, som jag knasigt nog känt sedan jag var 6 år, men inte sett sedan vi talades vid hastigt på parkeringen utanför gymet en regnig tisdag för ungefär 2,5 år sedan. Pratade mest skit om gamla gemensamma vänner, i sann "jag är inte sån här egentligen men tycker ändå att det är lite roligt med skvaller"-anda.

17:15 Fika med L. Satt på franska cafét vilket påminde mig om förra årets ständiga fikande just där. Talade om allt som hänt i hennes liv det senaste året. Fast i fast forward, eftersom de stängde klockan 18 och vi kom dit 17.35.

21:00 Middag och film hos M. Det bjöds på julskinka och brunkål. Och grillchips. Är väldigt glad att jag har M. Han känner mig inside out. Det är skönt att veta ibland.

Inga kommentarer: