onsdag 24 januari 2007

Buenos Aires, my love


San Telmo, Buenos Aires, Argentina (Nov 2006)

Utdrag ur min dagbok:

"...ett ungt och gracilt par dansade tango på det lilla torget i La Boca. Vi åt lunch där och jag köpte två jättevackra svartvita foton av en fotograf vi mötte. Han var hemskt trevlig och vi pratade om Buenos Aires och konsten i nattfotografering medan jag försökte välja mellan hans många fantastiska bilder. Tog bussen från La Boca tillbaka hem till San Telmo, där vi hamnade på en gata med många små mysiga vintage-antik-butiker med gamla klockor, möbler, smycken och tavlor. På samma gata kan man köpa allt från gamla filmaffisher och Che Guevara-posters, till designkläder och skurkhattar från mer fancy butiker. Jag älskar den här stan!"

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm...Buenos Aires är en sån där stad som jag skulle vilja besöka!! New York är och kommer alltid först men Buenos skulle vara kul att åka till....

Johanna sa...

Det är en fantastisk stad i alla avseenden som finns.

Fröken Lund sa...

När var du där?

Johanna sa...

nyss... i mitten-slutet av november.

Anonym sa...

Jag ska också börja förvara mina skor så som på bilden :)

Kerstin sa...

Gud vad sugen jag blir på att resa :)

Anonym sa...

åh - jag vill också dit!