fredag 29 december 2006

Nåt i halsen

Igår när jag vaknade kände jag att jag "hade nåt i halsen". Som en person som väldigt sällan blir sjuk krävdes en liten stunds funderade innan jag kom på att det var ont jag hade. I halsen.
Sjukskrev mig från jobbet, vilket var en väldans tur, för sedan steg febern mer och mer för varje timme hela dagen, och kulminerade på eftermiddagen igår när den kröp upp emot 39,5.

Då känner man sig inte så fräck, vill jag lova.

Men J åkte och köpte allt man kan tänkas behöva när man mår precis så; en brödrost, rostbröd, skagenröra, 3 nässprayer "bästa och dyraste sorten de hade på apoteket!" (haha) vaniljglass med oboypulver och jordnötter (prova det, NU!) Triss-lotter och fiskgratäng. Och cocosboll! På tal om det såg jag häromdagen ett cafe som satt skylten "Kalla dem vad du vill, 12 kr" på cocosbollarna. Roligt.

Ibland är det nästan bra att vara lite sjuk när man blir sådär ompysslad.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja alla vet ju att en brödrost är det man behöver som mest när man är sjuk! =) Krya på dig! Kram!

Anonym sa...

hahah du är för sköön =/ o ja har med varit toook sjuk idag o ja är aldrig sjuk ju? börja imorse med nåt hemskt ja vi går inte in på det här o nu efter en dags sängliggande o oboydrickande så är det om inte 100 procent bättre så en 85 ;P

Anonym sa...

gud vilken söt pojkvän som pysslar om dig så där...man kanske skulle bli sjuk, kanske prinsen dyker upp då=9

kikar in här för att önska ett gott nytt år...pussar tilldig och johan!

Sära

Anonym sa...

酒店經紀PRETTY GIRL 台北酒店經紀人 ,酒店經紀 酒店兼差PRETTY GIRL酒店公關 酒店小姐 彩色爆米花酒店兼職,酒店工作 彩色爆米花禮服店, 酒店上班,酒店工作 PRETTY GIRL酒店喝酒酒店上班 彩色爆米花台北酒店酒店小姐 PRETTY GIRL酒店上班酒店打工PRETTY GIRL酒店打工酒店經紀 彩色爆米花